Kraków

Dzień pierwszy

W Krakowie spędziliśmy dwa dni. Kraków to miasto pełne zabytków, więc wycieczka była intensywna. Zwiedzanie zaczęliśmy od zamku na Wawelu. Następnie zrobiliśmy sobie spacer wzdłuż Wisły aż do Kazimierza. Tam znaleźliśmy ładne miejsce, w którym zjedliśmy obiad.

Następnie zwiedzaliśmy rynek – Kościół Mariacki i Sukiennice. Byliśmy również w Muzeum Podziemnym Sukiennic, gdzie można było poznać historię Krakowa. Oprócz eksponatów, można było zobaczyć krótkie filmy przedstawiające Kraków za dawnych lat. W Muzeum spędziliśmy aż 3 godziny.

Kolejnym punktem wycieczki był spacer po plantach. Tam również odpoczęliśmy. Przy okazji zobaczyliśmy Bramę Floriańską i Barbakan.

Później podjechaliśmy tramwajem do Muzeum Lotnictwa Polskiego. Muzeum jest bardzo duże i można w nim zobaczyć niesamowite stare samoloty oraz wsiąść do niektórych z nich i poczuć się jak pilot. Na kolację wstąpiliśmy do niewielkiej restauracji przy rynku – Balaton – gdzie serwują pyszne placki po węgiersku.

Dzień drugi

Zaraz po śniadaniu pojechaliśmy do Muzeum Narodowego. Później spacerowaliśmy po błoniach i podjechaliśmy autobusem do krakowskiego ZOO. Po wycieczce po ZOO znaleźliśmy jeszcze siłę, aby wejść na Kopiec Kościuszki, z którego widać cały Kraków. Szukając miejsca na obiad trafiliśmy do baru mlecznego przy Akademii Górniczo- Hutniczej, gdzie można było spróbować domowej kuchni. Popołudniu nie mieliśmy już zbyt dużo czasu, więc postanowiliśmy jeszcze zobaczyć ogród botaniczny, który znajduje się już nieopodal Dworca Głównego.