Toruń

Dzień Pierwszy

Będąc w Toruniu swoją wycieczką zaczęliśmy do Ratusza Staromiejskiego. Ratusz wzniesiono w gotyckim stylu i budzi podziw w całej Europie. Ratusz Staromiejski to jeden z nielicznych cegielnianych budowli tej wielkości w Europie. W jego wnętrzu znajdowało się miejskie archiwum i skarbiec oraz więzienie. Oprócz tego na parterze prowadzony był handel. Z przyjemnością możemy potwierdzić, że Ratusz do dzisiaj wygląda wspaniale i polecamy każdemu zobaczenie go na żywo.

W Toruniu zwiedziliśmy również wszystkie Bramy, które również świetnie się zachowały po dziś dzień. Każda z tych bram ma swoją historię, którą również warto poznać.

Dzień Drugi

Tego dnia rozpoczęliśmy do zwiedzania kościołów. Każdy z nich jest na swój sposób inny i ma swoją historię. Najpiękniejszy jest Kościół św. Jakuba z XIV wieku. Po obiedzie ważnym punktem wycieczki było zobaczenie Domu Mikołaja Kopernika, w którym narodził się wybitny twórca teorii heliocentrycznej. W jego domu znajdziemy wiele elementów wskazujących na styl gotycki. W środku zobaczyliśmy odtworzone wnętrza z XV wieku. Następnie udaliśmy się zobaczyć ruiny Zamku Krzyżackiego. Później jeszcze poszliśmy na obiad i wyruszyliśmy w podróż powrotną.